HIIT (High intensity interval training)

Vysoko intenzívny intervalový tréning je špecifický svojím striedaním zaťaženia a oddychu. Rýchle a krátke úseky sa striedajú s kratšími prestávkami. Pri HIIT tréningu ide o vysoké zaťaženie na úrovni anaeróbneho prahu, kde srdcová frekvencia dosahuje hodnoty 60-80% z maximálneho zaťaženia. Pri krátkej pauze nikdy nedochádza k úplnej obnove kyslíka a preto telo dokáže oveľa lepšie pracovať na spalovaní tukov. Pri cvičeniach sa využíva pomer 2 ku 1 z pohľadu zaťaženia k oddychu. To znamená, že ak prácu vykonávaš 20 sekúnd, tak interval odpočinku bude 10 sekúnd. 

Výhody HIIT:

  • nieje časovo náročný a hlavná časť trvá do 30 minút a na to si čas určite nájdes 🙂 
  • Už po 20 minútach cvičenia vysoko intenzívneho intervalového tréningu dokážeš zrýchliť metabolizmus a nastaviť ho aby spalovaľ tuk počas celého dňa
  • zlepšíš kondičnú stránku a zlepšiš svoj kardiovaskulárny systém
  • zniženie krvného tlaku
  • stimulácia citlivosti na inzulín, ktorá pomáha cvičiacim svalom ľahšie využívať glukózu ako palivo na výrobu energies
 
HIIT je určený pre každého od začiatočníkov až po pokročilých. Je to jednoduchá no učinná forma tréningu pretože k nej nepotrebuješ prakticky žiadne pomôcky. Jediná vec čo si treba so sebou prinieť je chuť športovať a úsmev na tvári. O ostatné sa postarajú naši lektori.